TxintxarriMEDIA

Alegialdeko blogEROAK, audio, irudi ta bideoak!

Gaur jaso det, Alegia 1900 izeneko ekimenari buruzko posta bat. Herriko Kultur Batzordeak, Otsagiko Orhipean jaialdiaren antzeko zeozer egin nahi du, baño gure erara, hau da zagiardo ta guzti! IUpi.
Honek lan asko suposatzen duenez, denon laguntza eskertzekoa izango litzateke,beraz ba dakizu,
internet gabeko garaietara bidai egiteko prest bazaude animatu. Txintxarrisferakok gonbitea jaso dugu bertan parte hartzeko eta proposamen edo idei berrik emateko.

Otsagiko Orhipean

Erantsitako dokumentun gutxi gora-behera egunaren planteamentue.

Partekatu

Eranskinak

Erantzun honi

Eztabaida honen erantzunak

Herria garai hartan (+/-) nolakoa zan jakiteko, idazle batzuk ziotena bialtzen dizuet.

- Pablo de Gorosabelek idatzitako "Diccionario histórico-geográfico- descriptivo de los pueblos, valles, partidos, alcaldías y uniones de Guipúzcoa, con un apéndice de las cartas-pueblas y otros documentos importantes" liburuan (1862) hau dio herrian zeuden lanbidetaz "En ella (Alegian) hay una fábrica de papel continuo de reciente construcción, otra de chapa de hierro, una de CERBEZA, y varias fraguas de machetes, hachas y otros objetos de ferretería, que ocupan bastantes brazos".

- Serapio Mujikak idatzitako "Geografia de Guipuzcoa" liburuan (1917) berriz "Como elementos de esparcimiento cuenta con un hermoso frontón, situado en frente de la plaza pública; dos juegos de bolos, y tamboril costeado de fondos municipales"; "Ya hemos dicho que la agricultura es la ocupación de la inmensa mayoría de los habitantes de Alegría. La industria está representada por una gran fábrica de papel, La Providencia, que ocupa á unos 80 obreros de ambos sexos. Antiguamente era típica en Alegría, y aún subsiste, aunque en menor escala, la fabricación dé cencerros, que en lengua vasca se llaman chincharris: de ahí el que jocosamente se designe con este mismo nombre á los habitantes de la villa"; "La montaña más digna de ser citada es Aldaba-chiki, que es comunal, y abundante en jarales que producen maderas flexibles, que se utilizan para confeccionar cestas y aros de barricas; hay también otros bosques que suman próximamente 150 hectáreas y están dedicados á castañales. Casi la totalidad de los habitantes de Alegría dedican sus esfuerzos al cultivo de la agricultura, que presenta, como nota especial, la excelente calidad de la manzana para la fabricación de la sidra"

Erantzun honi

Joxe Gastesiren Txintxarri Abesbatzari buruzko liburuan ere izango da konturen bat XX. mende hasierako Alegiari buruz.
Orain, nik dakidanagatik, garai hartako zahagiardoek zuten estimazioa antzeztu behar badugu epela harrapatu behar dugu! Kupela hustu arte han! Ni prest!

Erantzun honi

Eranskinekin duda bat:

Orduko lanbide eginkizunak-en, ze kontextutan entendittu beharrra zeok, "OHEA ASTINTZEN ETA JOSTEN"?

Erantzun honi

Aupa!! Oso politte izango da hau egitea baino lan asko suposatzen du ta nik ere guztioi gonbita luzatu nahi dizuet parte hartzeko. Garai bateko lanbideren bat egin, musika instrumenturen bat jo, antolatzen lagundu, garai hartako traste edo arropa zaharrak lortu, ... egiterik bazenu, gustora hartuko dugu!! Hainbat eta jende gehiagoren partaidetza izan politagoa eta aberasgarriagoa izango da guztia! Anima zaitez!

Erantzun honi

Egin litezkeen lanbide batzuk: Bandoa jo, kalean zehar kantatu edo kalejira egin, haria egiten, puntua, gantxilloa edo bainikak egin, saskiak edo zumezko aulkiak konpondu, jaboia egin, arropak garbitu, sega zorroztu, belarra moztu, meta egin, txorroskileroa, egurra lantzen, ohea astintzen eta josten, taloak egin, ogia egin, artoa aletu, perratu, buztinezko ontziak egin, kandelak egin, burdina landu, uztaiekin jolastu, idazkari lanak, argazkilaria, erratzak egitea, eltzek konpontzea, txintxarrik egitea, euskal ezkontza, aberea gurdiarekin edo karroarekin, ... Ze okurritzen zaizuen gehio?? Nork egin litzazke? Norbait animatzen al da?

Erantzun honi

Lanean hasteko garaia da. Ostegunean izan zen kultur batzordeko bilera eta asmoa aurrera doa. Beraz har dezagun denok parte, festa polit bat eginez.
Izena Alegia 1900 izan beharrean... Garai bateko Alegia izango du. Errezena edo gustokoena ikusle gisa parte hartzea izaten da, baina festa polita izan leike ahal den jende gehienak parte hartuko balu. Adibidez; arropa jantziz, taldetxoetan lan desberdinak eginez egotea, ahalik eta adin gehienetako jendeak parte hartuz...
Eta zu zertarako zaude prest ?

Erantzun honi

Nik aportazio berexi bat daket ittea, beste "ofizio" bat proposatuz: "Makilariak". Emateunez, zor kobratzaillek ta "kirolarik" omen zien.

Jendekin hitzein beharko nuke baño lau-bost makilari lortzea bazket.

Noiz hasi beharko litzateke mobida hau dena antolatzen?? Fetxaik ba al dau??

Erantzun honi

Gustoa ikusiko nikek "makillari exibizioa". Kuriositatea zekeat. Nun praktikatzek, nun ai die kirol hoi berreskuratzen?

Erantzun honi

Zer die "makilarik"? Ze itte zuen?
Kultur batzordean antolatzen hasita gaude, Johan. Fetxa zehazteko dao. Eñaut Balerdikin kontaktuan nabil, berak perratzeko ofizioa in dezan eta datorren aste hontan hitzeingo det. Oain ikasketak itten ai da ta kanpon dao. Guk nahi genuke Eñaut hemen izatea baino ez dakit posible izango dan. Kultur batzordean esan zan Maiatza bukaera edo Ekaina hasieran itteko kontue baino Eñaut azterketetan harrapatzen du. Hurrengo bilera Otsailak 26en izango da eta pentsatzet ordun erabakiko dala ze fetxa jarri.

Erantzun honi

Ea bioi erantzuten dizueten.

Euskal herriko arte martzial autoktono bat da.

Makilari "ofizioa" Euskal Herrin, gaur egun aizkolari, harrijasotzailek bezela zien (etxe guztitan omen zeon Makilari bat) ta aparte, zorrak kobratzen ibiltzen zan jendek kontratatzen zittuzten (nahiko "matoi" fama txarra zekean).
Entrenamentuk, asteartero 20:00 tan Oiartzuneko polikiroldegin. Bideo batzuk bazezkeat grabauta.

Balio baldin badu, abixau jendei esateko.

Nolakoa dan ikusteko, Sizilian praktikatzen duen Makil Borrokan bideo bat, antzekoa da, baño ez berdiñe, gurek EGURRE gehio zekek!

Erantzun honi

Ze asunto da hau?ni Aldabakoa naiz ta dakizuenez hau Tolosako auzoa omen da.Ni Aldabakoa eta Alegiakoa kontsideratzen naiz.Gañera idatzi hontan Aldaba-Txiki ateratzen da,hau zer da ni bizi naizen Aldaba?Edo Tolosako Aldaba Txiki?Nik badakit gu Aldabatarrak "makilarik"geala,baina ez dakit ziur zergatik honela deitzen diguten.Aldaban ere batzorde bat sortua gera eta ekitaldiak ditugu urtean zehar,eta egun batetan gizon jakintsuren bat(ez dakit izenik),hau da,liburuak idatzi dutuena,hitzaldia ematea etorriko zaigu.Beraz,enterauko naiz denataz eta Aldabatarrak ere bertan parte hartu dezakegu ezta?

Erantzun honi

Johan: Zuk abixau jendei ta gogor entrenatu! Ta horrela nolako EGURRE dakezuen ikusteko aukera izango deu!!!
Sorkun: Denon beharra izango deu ta zu´re animatu!!

Erantzun honi

RSS

Sare honi buruz

TX4RL1 TX4RL1 creó esta red social en Ning.

© 2009   Creado por TX4RL1 en Ning.   Crear tu propia red social

Ikurrak  |  Arazo baten berri eman  |  Isiltasun-politika  |  Términos de servicio

Txat-ean saioa hasi